woensdag 23 maart 2011

Zonnejurkje model Ivory van Collie-Collie.com


Een heerlijk wijd en luchtig A-lijn zomers jurkje om in het zonnetje te lopen......  Wat een leuk jurkje was dit om te maken. Het was even passen en meten om alle jurkjes uit de lap stof te knippen. Maar na een uurtje passen en meten heb ik de bovenlaag van de jurkjes eruit gekregen. Het beleg heb ik van een rood ruitje geknipt en dat maakt het eigenlijk juist zo leuk. Dat ruitje geeft de knoopbanden op de schouders een extra accent. Als de banden op de schouders zijn geknoopt lopen twee soorten stofjes vrolijk door elkaar. 

Het jurkje heb ik niet volledig gevoerd. Het is natuurlijk wel een leuk effect als er een rood ruitje onderuit piept, maar het jurkje is ècht als zomerjurkje bedoelt. Dus één laagje van het luchtige en zachte stofje. De zoom van de rimpelstrook is aan de binnenkant afgewerkt met satijnband, dat zorgt er ook voor dat de strook mooi blijft "staan". Boven de rimpelstrook heb ik hartjesband gestikt. Het is een heel mooi smal sierbandje, dat net zo soepel is als een stofje. Dat is vooral ook fijn als je het, net zoals ik nu, in een lichte ronding moet stikken. Dat gaat perfect,  het laat zich mooi glad stikken, nergens plooitjes, en het is qua kleur heel mooi bij het stofje. Ik heb het expres met een rode klein zigzagje vastgestikt. 

Nicole Claudia Blok
Eigenaar en ontwerpster Collie-Collie.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten