maandag 28 februari 2011

Jurk Lady Willemientje van het merk Collie-Collie.com


Ik ben afgelopen vrijdag lekker bezig geweest een Willemientje van FM te verknasteren. Ik zocht een lapje om een mooi feestjurkje voor de grootste maat te maken voor de webwinkel. Ik kwam, nadat ik vorige week (of de week daarvoor) álle lappen uit mijn kast het getrokken en ze weer netjes terug had gerangschikt op soort/kleur, toch een paar zwarte lappen tegen. Komt er van als je dubbele rijen stofjes hebt, hè! Ik wist niet eens meer dat ik ze had en bij het zoeken naar zwart voor de cocktailjurkjes voor Kirsten en Juliette ben ik ze niet tegengekomen. Kan je nagaan wat een zooitje het in mijn kasten was... Maar goed dit stofje is een heel soepelvallend stofje, dat eigenlijk alleen maar geschikt is voor wijde jurkjes en rokjes... dus... moest het een wijd modelletje worden. Maar omdat het zwart is, vond ik het alleen geschikt voor grotere meisjes... dus... moest het een grote maat worden! De lap was ca. 3 meter en perfect voor een uitgebouwde Willemientje... 



Er is op zich niets drastisch veranderd aan het patroon, alleen her en der ietsjes tot giga veel verlengd!

De jurk heb ik gemaakt in de grootste maat.

Ik heb het bovenstukje aan de onderkant verlengd met 5cm. 
De rokbanen heb ik verlengd met 5cm. 
De spie middenachter heb ik verlengd met 31 cm (is dus een gigawijde taartpunt).
De spies in de zijnaad ook met 31 cm verlengd (maar dan 10cm aan weerszijden van de spie minder wijd).

Doordat de spie zo lang is zit hij dus kort onder het bovenstukje (ca. 4cm. afstand van de naad).
Voordat je de stof gaat knippen meet het patroon van de rokbanen bij je dochter op, zodat de lengte klopt.

Toen Kirsten de jurk aantrok, zag je eigenlijk niets van de wijdte, totdat ze gaat lopen en draaien, dan is het een gigantische wijde jurk die om haar heen zwiert... Dat merkte ik ook met het verwerken, want je denk ècht bij de grootste maat dat je met een jurk van je zelf bezig bent! Hahaha, hij valt dus prachtig sluik en danst bij het lopen om haar heen..... Vandaar de naam Lady Willemientje... 

Ik vind hem zo mooi, dat ik hem eigenlijk voor mezelf ook wel wil hebben...


Nicole Claudia Blok
Ontwerpster en eigenaar Collie-Collie.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten