maandag 28 februari 2011

Jurk Belle van het merk Collie-Collie.com

Deze prachtige jurk (vind ik zelf ècht supersnoezig geworden) heeft Bridget aan voor een foto-filmpje en voor de foto's die ik moest doorgeven voor advertenties e.d. Dat jurkje was nèt niet af, voordat de foto's werden genomen... Nu waren het alleen de knoopjes en knoopsgaatjes. Voor de rest was de jurk helemaal perfect af en afgewerkt... er zitten op de rug van Bridget drie spelden, die de jurk gesloten houden (alleen het bovenlijfje hoor, stel je voor dat ze gaat zitten...).

Het is leuk als ik wat bedenk.... maar tijdens het bedenken besef ik niet altijd wat ik nodig heb... hoeveel werk het is. Ik denk aan hoe leuk of mooi het wel niet zal worden. Of zit rustig een half uur te bedenken wat voor stofje er perfect voor is. Nadat de stof bepaald is (in dit geval was dat al gekozen, en was het patroon op de stof afgestemd)... dan ga ik garen, ritsen of knoopjes zoeken. 


Nah... de knoopjes had ik snel gevonden. Er zit een hele berg in het buisje, dus ik zit goed. Na het maken van het patroon en daarna in meerdere maten,  ga ik eens uitmeten hoeveel knoopjes ik nodig zal hebben... en dat blijkt maar liefst 34 stuks te zijn!! Aiaiai! Ik heb het minstens 4 keer nageteld... Snel het buisje gecheckt of ik wel genoeg heb... Pfew, precies genoeg... hoe is het mogelijk. Ik bedenk ook ineens dat nu ik zoveel knoopjes op die jurk moet zetten er ook zoveel knoopsgaten moeten komen...... OH, wat ben ik blij met mijn machine... die heeft een automatische knoopsgatenvoetje... 

Ik stel de grootte van het knoopsgat in en broem, in nog geen 10 tellen (wel even op de goede plaats neerpoten, hè) later heb ik een mooi knoopsgat en kan ik de berg knoopjes verwerken... Net een produktiebedrijf.... Hahahaha.
Tijdens het maken van de jurkjes, speld ik ze geregeld op de paspop. Al snel zie ik hoe het wordt en dat geeft vaak een superboost aan energie... Ik wil graag zien hoe het wordt... ben dan héél nieuwsgierig. Als het dan af is en Bridget trekt het aan, zie ik direct aan haar of het lekker zit, of het klopt in verhouding, of het zwierig is. Nou dit jurkje is enorm zwierig het is heerlijk wijd. Je ziet op het fotofilmpje van dit blogberichtje... dat ze het jurkje heel graag aan heeft.




Tada weer mooie jurkjes voor in de webwinkel...

Nicole Claudia Blok
Ontwerpster en eigenaar Collie-Collie.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten