maandag 28 februari 2011

Jurk Farah van het merk Collie-Collie.com

Dit is het jurkje waar ik deze week, samen met haar evenbeeld in een maatje kleiner, druk aan bezig ben geweest. 

Volgens mij heb ik m'n naaimachine kilometers laten lopen... ik heb wel tig spoeltjes gevuld en klosjes garen gebruikt... Het gebeurt niet vaak dat ik voor "maar" twee jurkjes wel 3,5 klosjes garen heb weggenaaid, plus nog her en der een apart kleurtje voor een sierbandje...

In dit jurkje zitten qua stofje vlindertjes, bloemetjes, stippeltjes, ruitjes, aardbeitjes, hartjes. Daarnaast heb ik me heerlijk uit zitten leven met fantasieborduurrandjes... Eerst heb ik van alles uitgeprobeerd, ook met de hoogte van het randje heb ik zitten spelen en ik heb er twee uitgekozen die er uitsprongen en bij het stofje paste. 


Om de twee bovenste rimpelstroken netjes af te werken heb ik ze afgewerkt met een sierbandje. De middelste heeft een roze-wit ruitjesband en de bovenste lekker knal appeltjesgroen met witte stipjes. Ik vind stipjes en ruitjesband ontzettend leuk... ze passen gewoon heel vaak bij wat voor stofje je het ook wilt gebruiken...


Het achterpand is gerimpeld met naaimachinerimpelelastiek en dat zit volgens Kirsten heel lekker. Zij heeft het jurkje aangehad en er mee rondgezwiert... hij is ècht ontzettend wijd. Ik had eerst smallere banden, maar dat vonden we beiden niets... het moest stoerder en breder... de banden zijn nu 4cm. breed en dat staat heel mooi en zit lekker.


Er zit geen voering in of iets dergelijks, het is een lekker luchtig zomerjurkje. Is het wat frisjes dan kan er een shirtje onder of een bolerootje overheen gedragen worden in welke kleur dan ook. Er zit in dit jurkje zoveel kleurtjes, dat er altijd wel een bijpassend kleurtje te vinden is. Kirsten zei dat zij er een stoer kort spijkerjasje overheen zou doen... lijkt me inderdaad wel leuk, met van die stoere gympies er onder...



Nicole Claudia Blok
Ontwerpster en eigenaar van Collie-Collie.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten